Regionale kompetansemidar og språkmiljø

På planleggingsdagen 20.01.2025 jobba barnehagen vidare med prosjektet språkmiljø. Vi starta dagen på Rådhuset og hadde forelesing med Høgskulelektor Vilde Strand Kompelien.

 Vi lærte mellom anna:

Når det fysiske språkmiljøet er godt planlagt og tilpassa barnegruppa, er sjansen større for aktiv deltaking av menneska i rommet.

Samspel mellom personalet og barn stimulerer mellom anna verbalspråket. 

Eit variert fysisk språkmiljø vil trene språk og kommunikasjon til bruk i ulike kontekstar/samanhengar: 

Personalet i Vie barnehage på møte – planleggingsdagpå - Klikk for stort bilete Vie barnehage
  • sone for konstruksjonsleik 
  • sone for tumleleik
  • sone for rolleleik
  •  regelleik
  • lesekrok
  • skrive/teiknekrok

 Kvifor er lesing viktig?

  •  lesing gir språkstimulering
  • bygger relasjonar mellom vaksne og barn
  • språkutvikling, høyre og lære nye ord
  • lære ord ein gjerne ikkje brukar så mykje i kvardagen – auke ordforrådet til barna
  • lesing bidrar til å inspirere til leik/ ved felleslesing har alle barn eit felles utgangspunkt for å bidra i leiken
  • pause frå verkelegheita og få komme inn i ein magisk verden
  • ein kan trekke pararellar frå bøker og livet 
  • bruke fantasien
  • ein situasjon til å kunne sjå kvart enkelt barn

Dei siste timane jobba avdelingane praktisk med å lage godt språkmiljø på avdelinga. Mange avdelingar jobba med å lage ein inspirerande lesekrok.

Lesekrok med gullramme - Klikk for stort bilete
Ein person ryddar i kommoden mens den andre står og ser ut av vindauge - Klikk for stort bilete
Lesekrok med bøker, alfabetet og talrekke på veggen - Klikk for stort bilete
Lesekrok med koseputer - Klikk for stort bilete
Nokre i personalet ryddar i bøkene til barnehagen - Klikk for stort bilete
Ein person står ved eit bord og ryddar i bøker - Klikk for stort bilete