Prosjekt Grøderike Sunnfjord

Denne våren startar vi eit nytt folkehelseprosjekt med urbant landbruk der vi satsar på dyrking av nyttevekstar og blomster. Målet er å gjere nærmiljøet vårt vakrare, og bidra med møteplass og formidlingsarena for hage -og dyrkingsinteresserte.

Nærmiljøhagen Prestebøen 8

Mange har flytta i mindre leilegheiter og saknar ein hage, og det kan vere behov for å treffe andre med interesse for dyrking.  Vi lagar ein hage for alle med fokus på dyrking, matkultur, samskaping for å auke trivsel i Førde by.

Ta kontakt om du vil vere med eller møt oss i nærmiljøhagen.

Komande aktivitetar

• 25.april kl 10 –14
    legge flis mellom pallekarmane
  • 10.mai  kl 10—14
    dyrkingstips ved Marit Bendz,
    vi sett poteter og klargjere til 17. mai
  • 24. mai kl 10—14
    plantedag og offisiell opning av nærmiljøhagen

Sjå aktivitetskalender

Klikk på boksane for å sjå bilder frå arbeidet med nærmiljøhagen

Tre generasjonar som plukkar moreller. Foto: Sunnfjord kommune - Klikk for stort bilete

Dyrke eigen mat

Vi er ein landbrukskommune, men  det er mange som ikkje lenger dyrkar sin eigen mat. Mange har flytta i mindre leiligheiter og saknar ein hage.

Vi veit at folk bur tettare i Førde tettstad og at det kan vere behov for å treffe andre med interesse for dyrking.

Prosjektet skal formidle kunnskap mellom generasjonar.

Hovudmål

• skape attraktive by og tettstader med lågterskel møteplassar for alle generasjonar for å redusere sosial ulikskap. Vi prøver ut piloten i Førde by med overføringsverdi til andre tettstader i kommunen.
  • skape aktivitet og bidra til kunnskapsformidling i dyrking av nyttevekstar mellom eldre, barn og unge.
  • skape nettverk mellom aktive bønder, jordlause, frivillige og eigedomsutviklarar.
Bringebær i skål med hage bak. Foto Sunnfjord kommune - Klikk for stort bilete
Potet i bøtte. Foto: Sunnfjord kommune - Klikk for stort bilete

Delmål

• Ta i bruk grøntområde rundt kommunale bygg, anlegg, parkar og grøntområde som ligger brakk.
  • Auke kunnskap om hagebruk og betre livskvalitet – eit folkehelseprosjekt.
  • Auke inntak av grønsaker. Formidle matkultur.

Forventa verknad av arbeidet

• auka aktivitet i uterom i Førde by og i tettstadane rundt
  • fleire lågterskel møteplassar på tvers av generasjonar
  • kunnskapsformidling mellom generasjonar