Dialogisk høgtlesing er ein interaktiv tilnærming til høgtlesing der lesaren og tilhøyrarane deltek i ein dialogisk utveksling rundt teksten. Det betyr at ein les med hyppige lesestopp, der ein reflekterer over det ein har lese. Denne metoden legg vekt på å stimulere barn si språklege og kognitive utvikling ved å oppmuntre dei til å tenkje kritisk, stille spørsmål og dele tankar og meiningar om det dei høyrer.
Under dialogisk høgtlesing oppfordrar lesaren barna til å delta aktivt ved å stille opne spørsmål, reflektere over innhaldet, og knyte det dei les til eigne erfaringar og kunnskapar. Dette bidreg til ei djupare forståing av teksten og hjelper barna med å utvikle si leseforståing og analytiske evner.
Den dialogiske tilnærminga til høgtlesing skapar eit dynamisk og engasjerande læringsmiljø der barna får utforske teksten på deira eigne vilkår, samtidig som dei får støtte og rettleiing frå den vaksne lesaren. Dette fremjar ikkje berre leseferdigheitene deira, men òg skapar ein positiv assosiasjon til lesing og litteratur som kan vare livet ut.
Lenkjer:
https://www.uis.no/nb/lesesenteret/forsteklassinge-kan-reflektere-og-skrive