Rekning

I LK20 vektlegg ein at elevane skal bli gode til å løyse problem og til å sjå samanhengar mellom dei ulike faga. 

I LK20 vektlegg ein at elevane skal bli gode til å løyse problem og til å sjå samanhengar mellom dei ulike faga. I undervisninga må ein difor legge til rette for ein praktisk og aktiv matematikk der elevane får utforske matematikken på ulike måtar og har moglegheit til å medverke undervisninga. Samtidig må dei få tid til å automatisere faktakunnskapar og effektivisere reknemetodar. 

Vidare viser forsking at lærarar som vektlegg ulike representasjonsformer og tar i bruk varierte ord, symbol og diagram, får størst utvikling blant elevane sine. (Tall og tanke, Solem, Alseth og Nordberg). 

I matematikk er arbeid med omgrep og symbol viktig. Ein bør arbeide systematisk med Nyborg sine grunnleggande omgrep, då desse ligg til grunn for å lære andre omgrep og hjelper elevane med å samanlikne og organisere erfaringane dei gjer (Gruleggende begrep, Nyborg og Karlstad). Du finn meir informasjon om dette arbeidet her:

https://undervisningsmetoder.com/systematisk-begrepsopplaering/analysebegreper/

Det er viktig å følge med på elevanes sin forståing for omgrepa og symbolbruken i matematikken. Her får du tips om korleis du kan gjere det: 

https://sprakloyper.uis.no/fagfilm-hvordan-samtale-med-elever-avdekke-forstaelse-ord-og-symboler

Lenkjer med gode tips til undervisninga:

https://www.mattelist.no/

https://www.matematikksenteret.no/

Kvart år kjem matematikk.org ut med ein ny julekalendrar som kan vere engasjerande i opplæringa:

https://www.matematikk.org/temaside.html?tid=63728